مشاوره ارشد صنایع غذایی -سحر

سلام خانم بهمنش عزیز 
امیدوارم که حالتون خوب باشه،میخواستم اگر امکانش هست من رو مقداری راهنمایی کنید،باتوجه به مطالبی که توی سایتتون خوندم شما باتغییررشته مخالفید،أما میخواستم بدونم 
١- تغییر رشته از لیسانس صنایع غذایی به داروسازی امکانش هست؟ من تا بهمن ماه کارشناسی صنایع غذایی رو تمام میکنم میخواستم بدونم آیا به جز شرکت در کنکور سراسری راه دیگه ای هست که من به داروسازی تغییر رشته بدم؟ 
٢-یا اگر ارشد رشته ی خودم ادامه بدم بهتر هست؟
٣- و در صورتی که بخوام ارشد رشته ی خودم رو ادامه بدم به نظرشما ارشد آزاد یا سراسری تفاوت زیادی توی این رشته دارند؟ممنون میشم ازتون اگر من رو راهنمایی کنید
سلام
١- غیر از کنکور تصور نمی کنم راه دیگری باشد اما پس از قبولی دروس عمومی ات را حتماً تطبیق می دهند و لازم نیست انها را دوباره پاس کنی ( البته بعضی دانشگاهها نمره خاصی در آن دروس مدنظرشان است که باید آورده باشی ) 
٢- شرایط زندگی ات را خودت می دانی .
٣- کیفیت دانشگاهها متفاوت است و گاهی یکی از واحدهای آزاد از یک واحد سراسری بهتر است .