مشاوره کارشناسی ارشد صنایع غذایی - نفیسه

سلام   اول از همه  باید از شما و این سایت مفیدتون تشکر  کنم   . بعد من دارم تست سال گذشته را میزنم ولی درصد گرفتن رو درست بلد نیستم یه جایی دیدم این فرمولا نوشته بود تعداد سوال درست ضربدر 3 منهای  تعداد سوال غلط   تقسیم بر تعداد کل سوال ضربدر 3 . میخاستم بدونمم همین جوری و همین جوری درصدمونا توی آزمون  حساب میکنند؟  بعد توی این فرمول ضریب درسا  لحاظ نشده  !!!


سلام عزیزم

خواهش می کنم . درصد گرفتن  همینطوریه اما ضریب دروس در محاسبه ی تراز لحاظ می شود که کمی پیجیده تر است .

مثلا اگر بخواهم ساده برایت توضیح بدهم یعنی اینکه جواب دادن به یک تست تکنو خیلی با ارزش تر از جواب دادن به یک سوال میکروب است .

اما مثلا اگر هیجکس ریاضی جواب ندهد و شما ٩٠٪ ریاضی جواب بدهی انقدر ترازت بالا می رود که حتی ممکن است رتبه یک شوی .

همانطور که گفتم کمی گیج کننده است و لازم نیست فکرت را مشغول ان کنی با همان فرمول درصدهایت را محاسبه کن .