مشاوره کارشناسی ارشد امیرحسین

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
من دانشجوی رشته میکروبیولوژی هستم و20سال دارم
تادوران راهنمایی ازنظر درسی و تمرکز درسطح قابل قبول و ممتازی بودم تا اینکه طبق حالات بلوغ فکری ای که پیش میاد دچار مسایل عاشقی همون دوران شدم و درسم به شدت افت کرد.به خواست خدا با نقل مکان از محل قبلی زندگی و مدرسه،دوباره به حالت اول برگشتم ولی مثل گذشته ممتاز نبودم به قولی 20 نبودم.
این روند تا سال اول دبیرستان ادامه داشت تا اینکه سال دوم دبیرستان به دبیرستان بهتری رفتم ولی نتونستم با همکلاسی هام انس بگیرم چون احساس میکردم خیلی فکرشون کودکانست و از طرفی معلم بد در درس ریاضی و عدم اهمیت  در مورد اعتراض من به شیوه ی تدریس توسط مسولان دبیرستان سطح درسیم به شدت افول کرد و تا معدل14 کم شد
خودم علتشو به خاطر نبود روحیه میدونم البته وقتی در پایان ترم
از26 نفر20نفرمون در ریاضی مردود شدیم آقایون به حرف من رسیدندبه هر حال از اون سال تا الان من در هر ترم معدل 14 میگیرم با اینکه فعالیت فکری وکلاسیم بالاست
هرچند که درطول  ترم کم دوره میکنم ولی این ترم تااوسط ترم دوره کردم و تمام جزواتم تا پایان ترم پاکنویس شده بود ولی بدتر جواب گرفتم و به احتمال زیاد مشروط میشم.وقتی برای امتحان میخوندم انگار این درسا با من ناآشنا بودند و اعتماد به نفسم کاهش پیدا کرد
باخودم نمیتونم حرف بزنم و آرامش بگیرم تا مشکلو حل کنم
وقتی با خودم صحبت میکنم احساس میکنم دارم خودمو گول میزنم هیچ وقت این احساسو نداشتم
ببخشد اکه خلی راحت صحبت و زیاده گویی کردم ولی نیاز به راهنمایی شما دارم و فقط به درمیون گذاشم.
متشکرم و موفق باشید
 

 

امیر حسین جان سلام 

عزیزم طبق اتفاقاتی که تا حالا برات اتفاق افتاده تو یکی از طبیعی ترین پسرهایی هستی که تا حالا دیده ام ! 

عزیزم عاشق شدن در دوران تین ایجری خیلی با اهمیته و نشان از سطح فکر بالای تو داره . 

چون کسی می تونه عاشق بشه که به سطح بالایی از فکر و احساس رسیده باشه اونم از نوع آواره کننده اش . 

به نظرم می رسه از طرف خانواده حمایت روحی نمی شی . 

حتی شاید سرزنش و سر کوفت هم شنیدی و می شنوی . 

عزیزم مطمئنم از نظر روحی مشکلی نداری و فقط خیلی حساس هستی . عوامل جانبی خیلی در رفتار و روحیاتت تاثیر گذاره . 

امیر حسین جان دوران جوانی همینجوریه . نگران نباش .  

اگر نمی تونی نمره ی خوب بگیری واسه ی اینه که درساتون خیلی سخته . 

روش های مطالعه ات را عوض کن . اتفاقاْ من یک روش مطالعه ی میکروبیولوژی دارم توی فروشگاه . 

عزیزم با پاک نویس کردن که آدم درس یاد نمی گیره ! 

کم درس می خوانی و آن کمی که می خوانی به نظرت زیاد می آید . 

عزیزم شما که ۱۲-۱۳ سال درس خوانده ای مشکل هوشی نداری . در این رشته هم انتظار معدل ۱۸ نداشته باش . باز هم بیشتر درس بخوان . من فکر نمی کنم مشکل روحی حادی داشته باشی . 

 از حالتهای روحی خودت نگران نشو. در ضمن آدم عاقل که با خودش حرف نمی زنه !!! 

اتفاقاْ باید گفتگوی درونت را متوقف کنی . 

یک دفتر خاطرات بردار و شب به شب در ساعت معینی اتفاقات روزانه و احساساتت را بنویس . 

نگران نباش این کار دخترانه نیست . خیلی از آدمهای بزرگ دفتر خاطرات داشته و دارند . این به تخلیه ی احساساتت کمک می کند . 

خودت را ببخش . اگر نمره ی خوب نگرفتی خودت را ناراحت نکن . حتی اگر مشروط شدی هم فدای سرت . برو حالشو ببر . خودت را افسرده نکن . 

راستی می دانستی من بچه تنبلها را بیشتر دوست دارم ؟