مشاوره کارشناسی ارشد صنایع غذایی عرشیا

سلام.خسته نباشید
مشکل من و در واقع سوالی که میخوام بپرسم شاید بیشتر جنبه روانشناسی و ذهنی داشته باشه تا نکات درسی و آموزشی.امیدوارم بتونید کمکم کنید.

خوشبختانه هم منابع خوب و کاملی رو دارم هم جزوات عالی. وقت کافی هم واسه خوندن دارم و خوب هم پیش میرم.یادگیری و استعدادم هم okهست.خلاصه امید و اطمینان زیادی به قبولی دارم.

مشکل اینجاست که موقع درس خوندن حواسم خیلی پرت میشه،یعنی خیلی توی فکر و خیال میرم و توهم میزنم! که خب هم باعث میشه وقتم تلف بشه و مهمتر اینکه تمرکزم روی مطلبی که دارم میخونم کم میشه و کلا آزار دهنده هست.
ایندفعه یک کاغذ گذاشتم کنار دستم وهر بار که وارد فکر و خیال میشدم رو یه علامت روی اون کاغذ میزدم.و دیدم که توی 2 ساعت درس خوندن 15 بار  این اتفاق افتاده.(این رو هم بگم که این افکار و تخیلات هر بار بین 15 ثانیه تا 2 دقیقه هست)
درضمن من نه عاشق کسی هستم و نه مشکلات خانوادگی دارم!منظورم اینه که این افکار و خیالات موضوع خاص و مشخصی نداره.
ببخشید زیادی حرف زدم.خوشحال میشم نظر  و راهکارتون رو بدونم.مرسی 

 

سلام پسر خوبم 

من عاشق بچه هایی هستم که مشکل خودشان را پیدا می کنند و دنبال راه حل برایش می گردند . 

پسرم نکته ی خیلی مهمی را در مورد خودت کشف کرده ای ! 

اکثر جوانها این مشکل را دارند اما آنهایی که عاشق یک نفر هستند این شانس را دارند که فقط به یک چیز فکر می کنند ولی افرادی مثله تو به هزار و یک چیز ! 

۱- عزیزم یک راهکار خوب که متاسفانه کمی دخترانه به نظر می رسد این است که یک دفتر خاطرات مخفی برای خودت داشته باشی . 

نوشتن خیلی آدم را تخلیه ی روانی می کند . 

خیال آدم را هم راحت می کند . 

خیلی از مشکلات هم حین نوشتن حل و فصل می شوند . 

۲- مکان درس خواندنت را تغییر بده .  

به یک جای جدید برو و درس بخوان . اتاقی که در آن درس می خوانی با افکار پراکنده ات پر شده و ناخودآگاه با ورود به آن مکان آن افکار به سراغت می آید .

پسرم وقتی کتاب را باز می کنی و یک صفحه جلوی رویت باز می شود فقط بخوان ! 

البته سعی کن با ذهنت نخوانی ! می دانی چه می گویم ؟ روش های تند خوانی می دانی چگونه است که طرف در یک ساعت ۱۰ صفحه را می خواند ؟ 

 صدای ذهنت را خاموش کن . 

اوایل خیلی سخت به نظر می رسد ولی کم کم یاد می گیری . 

وقتی یک صفحه جلوی رویت باز می شود فقط به یاد گرفتن آن فکر کن . 

به محض پرواز ذهنت کتاب را ببند . اگر این کار را نکنی تصویر آن صفحه با فکر آن لحظه ات ارتباط برقرار می کند و تا هزار سال دیگر هر وقت آن صفحه را باز کنی به یاد فکر آن لحظه ات می افتی . 

  ۳- گفتگوی درونت را متوقف کن .  

۴- بدان که تو مسئول تغییر چیزی نیستی . 

۵- همه ی کارها به غیر از کنکور خود به خود درست می شود .  

اینها را که گفتم رعایت کن اگر درست نشد دوباره نامه بنویس.