مشاوره کارشناسی ارشد آیدا

من از شما یک سوال پرسیدم و یک پیشنهاد دادم!( باور کنید نه توهینی در کار بود نه جسارتی و نه کنایه ای!)
جواب سوال من یک کلمه بود! آره یا نه!!
به پیشنهاد من هم میتونستید یه جواب قانع کننده بدید  البته من جوابم رو گرفتم!!
خودتان هم خوب میدونید که پیشنهاد من چندان غیرمنطقی و بی ربط نبود و اگر میتونستید حتما از آن استقبال میکردید!!
من به هیچ عنوان اهل توهین کردن نیستم چون به ما یاد دادند احترام بزرگترمون رو نگه داریم ولی لازم میبینم جوابی به پاسخ غیرمحترمانه شما بدهم..چون دلم رو شکوندین!!
در مورد به رخ کشیدن وضع مالی خودتان و همسرتان که باز هم هیچ ربطی به سوال من نداشت باید عرض کنم که بله حق با شماست.شما نیازی به پول پکیج ندارید.برای کسانی که با بالا و پایین شدن چند هزار تومنی قیمت طلا یک شبه سود سرشاری رو به جیب میزنند پول پکیج پول چندانی نیست. برای کسانی که ارث های خانوادگی بادآورده نصیبشان میشود پول پکیج پول چندانی نیست.برای کسانی که نان را به نرخ روز میخورند پول پکیج پول چندانی نیست.برای کسانی که از برکت این آشفته بازار کنکور در کشور ما جیب خانواده ها را خالی و وقتشان راتلف میکنند پول پکیج پول چندانی نیست...اما...
برای کسانی که با معلمی و کارمندی و کارگری زندگی را میگذرانند.برای کسانی که حساب هر تومن از پولشان را باید بکنند که مبادا در آخر ماه شرمنده خانواده شوند.برای کسانی که با وام و قسط و قرض هزینه تحصیل فرزندانشان را تامین میکنند.برای کسانی که این روزها چشم به همین اندک یارانه دارند و برایش برنامه ریزی میکنند...پول پکیج پول زیادی است!!
علی (ع) می فرماید: هیچ کاخی بنا نمیشود مگر آنکه کوخی در کنار آن ویران و حق مظلومی پایمال شده باشد!
من به هیچ عنوان قصد توهین نداشته و ندارم.ولی این را  بدانید که خدای ما هم بزرگه.... 

 

 

سلام  

خوب گفتم که من زود عصبانی می شوم .  

در قوانین وب سایت هم گفته ام اگر عصبانی شدم شما ناراحت نشوید . برو ببین :

www.maryambehmanesh.ir

الان متوجه شدم که قصد بدی نداشته ای . 

عزیزم در کنکور کسی با کسی رقابت نمی کند . 

اگر دانشجویی در رشته صنایع غذایی در دانشگاه آزاد درس خوانده باشد احتمال اینکه در دانشگاه سراسری قبول شود زیاد نیست و فقط در چند صورت دانشگاه سراسری قبول می شود : 

۱- زبان در حد آیلس بلد باشد . 

 یا

۲- معلم ریاضی باشد . 

یا  

۳- شش ماه شبانه روزی ( واقعاْ شبانه روزی در حدی که با خودش پیژامه به کتابخانه ببرد ! من شاگرد پسر اینجوری داشته ام ) درس بخواند . 

یا  

۴- برود و در دانشگاه پیام نور ( سیستم فراگیر ) اقتصاد کشاورزی بخواند . 

 

حالا چرا بچه های دانشگاه آزاد سراسری سخت قبول می شوند : 

 

۱- بچه های دانشگاه سراسری در طول تحصیل بیشتر کتاب می خوانند نه جزوه . 

۲- در دانشگاه سراسری اساتید هیئت علمی هستند و حق التدریسی نیستند .  

توضیح : اساتید هم برای خود طبقه بندی دارند : حق التدریسی ها کسانی هستند که عمدتاْ تازه کارند و تجربه تدریس به اندازه کافی ندارند . اغلب اختلاف من با دانشگاههای آزاد هم همین نیروها هستند . این افراد حتی اگر یک دوره کوتاه مدت پداگوژی ( مربی گری حرفه ای ) در سازمان فنی و حرفه ای بگذرانند حداقل می توانند کلاس درس را اداره کنند ولی متاسفانه کم سن و کم تجربه اند و جزوات پارسه یا کلاً کنکور را سر کلاس درس می دهند و به دلیل کم تجربگی بچه ها را از درس زده می کنند . 

 

۳- بچه های دانشگاه سراسری به ندرت معدل بالای ۱۶ می اورند . یعنی بچه ها باید خودشان را بکشند تا نمره قبولی بگیرند اساتیدشان ۱۰۰۰ برابر از من سختگیرتر هستند و واقعاْ پوست بچه ها را می کنند .  اما بچه های دانشگاه آزاد روحیه های بهتری دارند و اگر فقط شب امتحان درس بخوانند به ندرت معدل زیر ۱۶ می اورند .  

توضیح : من راحتی دانشگاه ازاد را به سختگیری خانمان برانداز دانشگاه سراسری که گاهی بچه ها را به فکر خودکشی می اندازد ترجیح می دهم و معتقدم جوان ۲۰ ساله باید حالش را ببرد نه اینکه آسفالت شود !!! 

 

خوب تو که از حال و روز خودت چیزی برای من ننوشتی . با این توضیحات ببین سراسری قبول بشو هستی یا نه . 

اگر فکر می کنی تا چهار ماه دیگر به کنکور نمی رسی از الان برای کنکور بهمن ۹۱ برنامه ریزی کن حتماْ قبول می شوی . 

کارنامه ی بچه های سراسری را هم گذاشته ام . 

عزیزم باز هم همه می دانند که کار من فقط هل دادن بچه ها به جلو است . هیچ ادعای معجزه هم ندارم ولی  بچه های من تمامشان خداوکیلی در جاهایی که کشش دارند قبول می شوند و من بچه ی پشت کنکور مانده ندارم .  

شاید باورت نشود ولی روز کنکور کار من دعا کردن و دعای توسل خواندن برای شاگردانم است و وقتی قبول می شوند بیشتر از آنها ذوق می کنم !

جزوه هایی را که داری برایم بنویس  . 

هر چی هم نداری بهت می دهم . 

یک آزمون هم برایت می فرستم جواب بده و برایم بفرست تا دقیقتر بگویم سراسری قبول بشو هستی یا نه .

یکی از کارهای مهمی که من برای بچه ها انجام می دهم همین است . 

از اول بهشان می گویم می توانند قبول شوند یا نه یا حداقل من می توانم کمکشان کنم یا نه . 

هیچکس اینکار را نمی کند .  

همه می گویند : بله اختیار دارید مگه می شه با ما کار کنی و قبول نشی !!!  

ولی من راستش را اول می گویم خیالت راحت باشد .