کارشناسی ارشد صنایع غذایی


من فارغ التحصیل 88/4 هستم. معدلمم 15.50. چون برا سراسری شرکت میکردم تمام درسارو خوندم از پارسه و کتاب احسان جناب. ریاضیم 15درصد معمولا میزنم. زبانم 20درصد معمولا میزنم همیشه رو زبان وقت کم میارم یه اشکالی که دارم تو کنکور غلط زیاد میزنم فکر میکنم درست ومیزنم!!! 
 
جواب : 
خوب در همین نامه کوتاه سه تا اشکال اساسی این دختر خوبم دیده می شود : 
۱- ریاضی معمولاْ ۱۵٪ 
۲- وقت کم آوردن در آزمون زبان   
۳- کسب نمره منفی
 
عزیزم ۱۵٪ ریاضی کم است یعنی ۳ تا سوال از ۳۰ تا سوال تقریباْ یعنی هیچی و تراز در حد ۴۹۰۰ یا ۵۰۰۰ !!! 
شما فقط حد و مشتق و تابع را درست بلد باشی از این بیشتر می زنی . خوب است که ریاضی در حد صفر نیستی ولی این درصد هم در آزمون آزاد رفع حاجت را نمی نماید .  
مورد دوم وقت کم آوردن در زبان !!! 
این نشان می دهد شما اول دروس دیگر را قاطی و پاتی جواب می دهی و بعد آخر سر می آیی سراغ زبان !!! 
عزیزان من این کار اشتباه است . چندین کارشناس و محقق و آدم حسابی نشسته اند و ترتیب درسها را در دفترچه ها معین کرده اند و بعد شما می روی از جایی که دوست داری سوالها را جواب می دهی ؟  
همیشه در تمامی کنکورها از همان ترتیب دفترچه تبعیت کنید .
مورد سوم نمره منفی : عزیزم این همه کتاب تست جور واجور معرفی کرده ام . یک را انتخاب کن و ۳۰ تا ۳۰ تا شروع کن به جواب دادن تستها . با دو رنگ خودکار مختلف جواب بده . مثلاْ آنهایی را که ۱۰۰٪ مطمئنی با آبی و آنهایی را که شک داری با قرمز جواب بده و بعد درصدگیری کن . به مرور بهتر می شوی.