زبان تخصصی (2)

امروز یکی از دانشجویان ترم 4 به من تلفن زد . من او را قبلاً در یکی از همایشهای کنکور کارشناسی ارشد دیده بودم . خوب معلوم است دانشجویی که از ترم 4 به فکر ادامه تحصیل است نمی تواند دانشجوی تنبلی باشد اما امروز صحبتی کرد که ابتدا خیلی تعجب کردم اما بعد با خود فکر کردم که ممکن است این به فکر بقیه بچه ها هم خطور کند .

او گفت : زبان تخصصی فقط برای کنکور لازم است چون جزء درسهای دانشگاه نیست و دیگر کاری به آن نداریم .                                        

من با خود فکر کردم که اگر هر توضیحی بدهم باز جای مثال را نمی گیرد .  

به این جمله دقت کنید . این جمله را از یک طلا فروش بازار تهران نقل قول می کنم : 

" غضنفر هفته پیش رو اُنس دویست تخت شش لات طلا خرید یهو ریخت ، خوابید روش امروز هفتصد دلار واسش نون کرد " 

من مطمئم که از هر 10 تای شما 15 نفرتان از این جملات چیزی نفهمیدید ولی همکاران این آقا احتمالاً در پاسخ می گویند : 

" دمش گرم " ، " نوش جونش " ، " دسش درست شد ؟" ، ... 

بنابراین اگر شما روزی بخواهید در بازار طلا کار کنید باید حداقل بتوانید از حرف زدن اطرافیانتان چیزی بفهمید تا شاسکول حسابتان نکنند .  

 

                                                  

 

خوب این در مورد تمامی مشاغل صدق می کند . هر حرفه ای برای خود یک زبان تخصصی دارد که اگر آن را ندانید نمی توانید آن کار را انجام دهید . 

اگر شما به عنوان یک مهندس یا مشاور وارد یک کارخانه صنایع غذایی شوید و آنجا کارفرما اصطلاحی از صنایع غذایی به زبان انگلیسی بگوید که شما معنی آن را ندانید دیگر رویتان حساب باز نمی کند .  

مراکز زیادی هستند که ادعا می کنند زبان تخصصی را به شما تدریس می کنند و من کاملاً‌ به این امر اعتقاد دارم که تعریف از خود اشتباه است و مشک آن است که خود ببوید و هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است اما : 

معرفی بهترین استاد زبان تخصصی را در تهران از من بخواهید : 22896055-021