هشدار برای کبرا یازده یا توصیه های ایمنی!

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت آموزشگاههای آزاد هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده: مؤسسات آموزشی که تحت عناوین تضمینی به صورت مختلط یا اعزام مدرس به منازل فعالیت می‌کنند، غیرمجاز بوده و اغلب فاقد صلاحیتهای لازم آموزش و پرورش هستند که صرفاٌ با هدف سودجوئی تأسیس شده و نوع کار آنها نیز با عواقب و تبعات سوء اخلاقی همراه است.

این اطلاعیه افزوده: مؤسسات آموزشی که بدون اخذ مجوز راه‌اندازی از وزارت آموزش و پرورش اقدام به تبلیغ می‌کنند، غیرمجاز بوده و دریافت مبالغ سنگین به عنوان شهریه و تضمین قبولی به منظور کسب درآمدهای بیشتر است. 

  

داوطلبان گرامی!

سازمان سنجش آموزش کشور نکاتی را به شرح ذیل جهت تنویر افکار عموم داوطلبان و همچنین خانواده‌های محترم آنان در برخورد با اشکال متفاوت تبلیغاتی موسسات کنکور و سوء استفاده از داوطلبان، به اطلاع می‌رساند:


۱- استفاده موسسات از واژه ‹سنجش› در نامگذاری موسسه، مرکز و آموزشگاه تا نوعی همکاری موسسه را با سازمان سنجش تداعی نماید، که این موسسه ها مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشد.

سازمان سنجش با هیچ سایت، رسانه، روزنامه و ... در زمینه انتخاب رشته، اعلام نتایج، طراحی سئوال همکاری نمی کند.


۲- سوءاستفاده از نشانی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان و تغییر آن در بخش آخر آدرس با پسوندهایی از قبیل www.sanjesh.com و www.sanjesh.ir و www.sanjesh.net و www.konkoor.com و ...
لازم به ذکر است که آدرس اینترنتی سازمان
http://www.sanjesh.org بوده و سایر آدرسها و مواد مشابه هیچگونه ارتباطی با سازمان نداشته و مورد تایید سازمان نمی‌باشد. و بدیهی است که سازمان مطالب منتشر شده (اخبار، اطلاعیه ها، اعلام نتایج، مشاوره انتخاب رشته) در این سایت ها را تایید نمی کند

سازمان سنجش با هیچ موسسه، آموزشگاه و رسانه ای در زمینه برگزاری آزمون های آزمایشی و انتخاب رشته همکاری نمی کند


۳- ارسال بروشورهای تبلیغاتی به منازل داوطلبان و بکارگیری نام سنجش در متن آگهی و پیام تبلیغاتی. سازمان به هیچ وجه برشور های تبلیغاتی و ... برای داوطلبان ارسال نمی کند.

۴- تبلیغ سوالات تضمینی و قبولی تضمینی به طوری که وانمود می‌شود موسسه تبلیغ‌ کننده به سوالات آزمون دسترسی دارد و یا با بهره‌مندی از اساتید طراح سوالات نسبت به برگزاری آزمونهای آزمایشی اقدام می‌نماید. لازم به ذکر است که دسترسی به سئوالات استاندارد سازمان سنجش امری غیر ممکن است و اساتید طراح سئوال اجازه همکاری با هیچگونه موسسه و آموزشگاهی را ندارند.

از آنجا که بسیاری از مطالب منتشر شده در در وبلاگ ها، فروم ها و سایت های شخصی در خصوص آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، خلاف واقع و از روی سودجویی و بالا بردن بازدید کننده می باشد، اکیدا توصیه می شود که به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی در این خصوص به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیمراجعه کنید.
بدیهی است در صورت لزوم، ما شما را به پایگاه های اینترنتی مورد تایید هدایت خواهیم کرد


۵- تبلیغ موسسه ها در زمان توزیع مدارک ثبت‌نامی در باجه‌های پست به گونه‌ای که با دادن دفترچه‌های تبلیغاتی و یا فرم هایی که اطلاعات داوطلبان در آن درخواست شده است که به نظر می رسد موسسه تبلیغ کننده مورد تایید سازمان سنجش می باشد و یا از این اقدام مطلع است. متاسفانه برخی از دست اندرکاران توزیع بدون اطلاع سازمان سنجش و صرفا جهت سوء استفاد اقداماتی از این قبیل را انجام می دهند. لذا توصیه می شود از تکمیل اطلاعات درخواستی در این فرم ها جدا خودداری کنید

پخش پیام تبلیغ از صدا و سیما و یا روزنامه های کثیرالانتشار بدین معنی نیست که فعالیت این موسسات و آموزشگاه ها قانونی و مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشند.


۶- از دیگر اشکال تبلیغاتی موسسات به ترتیبی می‌باشد که فردی با داوطلبی به صورت تلفنی صحبت کرده و خود را از کارکنان سازمان معرفی می‌نماید و از این طریق با دادن وعده و وعید مبالغی را اخذ و سپس ناپدید می‌شود.

در پایان مجددا متذکر می‌شود این سازمان در هیچ استان ،شهرستان و شهری شعبه یا مرکزی نداشته و به عموم داوطلبان گرامی و خانواده آنان توصیه می نماید در برخورد با تبلیغات واهی و اغواگرایانه موسسات سود جو ، واقع بینانه و آگاهانه عمل نمایند.
ضمنا در صورت مشاهده هرگونه سو استفاده و تخلف از سوی موسسات آموزشی مراتب را  به اطلاع حفاظت آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور از طریق پست الکترونیکی ذیل به نشانی: hefazatazmon@sanjesh.org  اعلام نمایند تا موضوع را مورد پیگیری قانونی قرار دهد

 هشدار به داوطلبان در خصوص تبلیغات دروغین و فعالیت‌های غیرقانونی برخی از مؤسسات آموزشی کنکور

به اطلاع داوطلبان گرامی آزمون سراسری می‌رساند، همه ساله در آستانه برگزاری آزمون سراسری، برخی از مؤسسات و آموزشگاه‌های به اصطلاح علمی و آموزشی، با انجام تبلیغات موهوم و غیرواقع و با شیوه‌ها و شگردهای مختص خود، اقدام به فریب داوطلبان و خانواده‌های آنان و کسب سود و اخذ مبالغی هنگفت به صورت غیرقانونی از این رهگذر می‌نمایند. از جمله شگردهای این مؤسسات در جهت اغوا و فریب داوطلبان، دادن وعده‌های واهی از قبیل قبولی صد در صد تضمینی، فروش سؤالات کنکور و یا فروش تست‌های احتمالی کنکور با مبالغ سرسام‌آور می‌باشد. در این ایام نیز همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری کنکور سراسری، شاهد فعالیت این قبیل مؤسسات و آموزشگاه‌های سودجو هستیم؛ به طوری که اخیراً چندین مؤسسه با تبلیغات دروغین و ارسال جزوات به آدرس پستی داوطلبان، علیرغم عدم اطلاع و تمایل آنان، ادعای فروش تست‌های کنکور را داشته و در این میان یا به نوعی خود را وابسته به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌نمایند و یا به طوری در تبلیغات خود عمل نموده که وانمود به همکاری با این سازمان را دارند. بنابراین، سازمان سنجش به داوطلبان و خانواده‌های گرامی آنان درخصوص تبلیغات موهوم این قبیل مؤسسات هشدار داده تا به انحاء و شیوه‌های مختلف، قربانی توطئه این مؤسسات نشده و فریب آنها را نخورند. همچنانکه بارها تأکید شده است، این سازمان هرگونه ارتباط و همکاری خود را به هر نوع و هر شکلی با این مؤسسات، بشدت تکذیب می‌نماید و از آنجایی که مستقیماً مجوز برخورد با این‌گونه مؤسسات را ندارد، از خانواده‌های محترم نیز تقاضا می‌نماید که در صورت برخورد با چنین مؤسساتی، موضوع را به دستگاه‌هایی که براساس ادعای مؤسسات یاد شده، مجوز قانونی در راستای انجام فعالیت‌هایشان را از آنها اخذ کرده‌اند، منعکس کرده و یا به نهادهای انتظامی در تهران و یا ستادهای حفاظت اجتماعی قوه قضائیه در شهرستان‌ها اطلاع داده، تا موضوع از طرق قانونی تعقیب گردد. ضمناً خاطرنشان می‌سازد که در جهت مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی مؤسسات و آموزشگاه‌های خصوصی کنکور، دستگاه قضائی برخورد جدی و قانونی از طریق مراجع ذیربط را اعمال خواهد نمود؛ همان‌طور که در ماه‌های اخیر بسیاری از مؤسساتی که مجوز فعالیت نداشتند، با پیگیری این دستگاه و از طریق مراجع انتظامی، پلمپ یا تعطیل گردیده‌اند. در این میان مؤسساتی نیز وجود دارند که ضمن داشتن مجوز قانونی، به دور از هرگونه تبلیغ واهی، به رسالت آموزشی و کمک‌آموزشی خود پرداخته و مشمول این‌گونه مؤسسات مورد اشاره نبوده و نمی‌باشند. 
 

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور