به چشم ببینید که رقابت دانشگاه سراسری چقدر فشرده است .

امروز خانم یا آقای متعجب درصدهای دانشگاه سراسری خود را برایم فرستاده بود و پرسیده بود :نمره کل من 5411 شده ولی رتبه ام 661 شده میشه بگید چرا با اینکه نمره کل من بیشتره سهمیه هردو هم ازاد است چرا رتبه من بیشتر شده؟؟؟؟!!!!  

حالا در اینجا کارنامه ایشان و رتبه ۶۱۳ و ۶۶۱ و۶۹۱را برایتان منتشر می کنم و بعد روی آن مقایسه را انجام می دهیم :    

نمره به درصد  

رتبه 6۹1 

نمره کل 5352

نمره به درصد  

رتبه 661 

نمره کل5411

نمره به درصد  

رتبه 613 

نمره کل5491

نام درس

۱/۲۱

۸

سفید 

زبان عمومی وتخصصی

0

۱۰

۱/۱۱

ریاضیات

38

49

۴۹/۳۳

شیمی موادغذائی

33/45

38

۴۰/۰۰

میکروبیولوژی موادغذائی

33

22

۳۳/۳۳

تکنولوژی موادغذائی

33/37

38

۴۰/۰۰

اصول طراحی ومهندسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که  ملاحظه می کنید این سه داوطلب درصدهای تقریباْ یکسانی آورده اند ولی اختلاف رتبه هایشان تقریباْ ۴۰ است ! 

 رتبه ۶۶۱ هم ریاضی جواب داده و هم زبان اما در تکنولوژی ۱۰ درصد از رتبه ۶۱۳ پایینتر است . اگر خاطرتان باشد در پستهای قبلی برای شما گفته بودم که این دو درس بسیار تعیین کننده هستند اما این به شرطی است که درصدهای دروس دیگرتان هم بالا باشد . 
تکنولوژی ضریب ۴ دارد و دارای بیشترین اهمیت در کنکور کارشناسی ارشد صنایع غذایی است . بنابراین در موقع کنکور کاملاْ باید بر روی این دروس تمرکز کنید و حتی یک تست رتبه شما را دهها بار تغییر می دهد . 
از طرفی سوالهای مختلف هم ترازهای مختلفی ارائه می کنند . مثلاٌ در درس ریاضی بعضی تستها آسانتر هستند و تعداد بیشتری از داوطلبان به آن پاسخ می دهند بنابراین پاسخگویی به این تستها تراز را زیاد جابجا نمی کند . 
نکته مهم دیگر این است که من اصل کارنامه های منتشر شده در این وبلاگ را از بچه ها دریافت نکرده ام و اصولاْ کسی که نمره کل بیشتری دارد رتبه بهتری باید کسب کند اما حدوداً می توانم بگویم برای رتبه ۷۰۰-۶۰۰ این درصدها کافی است ولی برای قبول شدن باید بیشتر تلاش کنید .  شاید هم به قول یکی از دوستان نمره کل رتبه ۶۱۳ - ۵۴۹۱ بوده و اشتباه تایپ شده است .
اصل کارنامه ها و درصدهای قبول شدگان سال پیش من در Home Office  من موجود است . در صورت تمایل می توانید با تعیین وقت قبلی آنها را ببینید . 
شما هم درصدهای واقعی خود را برای راهنمایی دیگران ارسال کنید .