اخبار نمایشگاه اگروفود

نمایشگاه اگروفود امسال تفاوتهایی با سالهای گذشته داشت . 

اولین تفاوت این بود که در بدو ورود به نمایشگاه می بایست اطلاعات شخصی و کاری خود را در برگه ای که از قبل توسط هیات اجرایی نمایشگاه تهیه شده بود اعلام می کردید در این برگه می بایست بازدید کنندگان نام ،‌ نام خانوادگی ،‌میزان تحصیلات ،‌ شغل و علت بازدید از نمایشگاه را اعلام می کردند و به مسئول مربوطه تحویل داده و برگه ای بارکد دار دریافت می نمودند که این برگه در تمامی سالنها توسط دستگاه بارکدخوان خوانده می شد و بعد اجازه ورود به سالن را داشتند . ما که هرچه پرس و جو کردیم به چرایی این موضوع پی نبردیم ! بعید می دانم این کار برای کارهای آماری صورت گرفته باشد به هر حال اگر موضوع این بود کسی جواب درستی نمی داد .

قیمت ورودیه همان 1000 تومان بود که در مقایسه با سه سال پیش خوشبختانه باز هم تغییری نکرده بود .  

قیمت هر متر مربع غرفه هم کمی ارزان شده بود .

امسال شرکت کنندگان برای تزئین و دکور غرفه ها پول زیادی خرج نکرده بودند و به تعدادی بنر برای پوشاندن دیوارها اکتفا نموده بودند و فقط غرفه های شرکت های سرشناسی مثل یک و یک و مهرام و ... حسابی سنگ تمام گذاشته بودند .

خوشبختانه تعداد غرفه هایی هم که اشانتیون عرضه می نمودند نیز بسیار کم شده بود و اگر آب معدنی و خوراکی همراه نبرده بودید در میان آن همه غذا حسابی دل ضعفه می گرفتید و تشنه می ماندید . 

حجاب غرفه داران هم خیلی بهتر شده بود و لباسهای عجیب و غریب ( دامن بلند قرمز و شال نارنجی ... و کلاههای خنده دار ) کم به چشم می خورد . 

از نظر تعداد بازدید کنندگان در روز اول من که هیچ دانشجویی ندیدم ( من دانشجویان را از روی سن و سال و ظاهر کمابیش می توانم تشخیص بدهم ،‌ عزیزان دل من موقع بازدید از نمایشگاه و کلاً مکانهایی که باید حداقل 30 کیلومتر پیاده روی کنید کفش پاشنه n سانتی نپوشید !!! ) و روزهای بعد هم به نظرم رسید که تعداد بازدید کنندگان کمتر شده بود البته باید آمارهای معتبر در این زمینه را بررسی کنم . 

برای اتومبیلها هم جای پارک به راحتی پیدا می شد . 

سالن وارد کنندگان ( سالن 35 ) بسیار جالب بود . در این سالن غرفه ای قرار داشت در زمینه واردات انواع پنیرهای خارجی فعالیت می کردند و امیدوارم دانشجویان از این غرفه بازدید کرده باشند تا بدانند که منظور از پنیر فقط پنیر فتا و لیقوان نیست . البته بعضی دانشجویان کوشا تر پنیر پیتزا را هم می شناسند ! 

( من سعی می کنم به تدریج تعدادی از پنیرهای موجود  را برایتان شرح دهم . ) 

گردش در سالن ماشین آلات نیز مثل همیشه برای دانشجویان زرنگ یک دوره کارآموزی کامل بود . 

موضوعی که امسال خیلی توجه مرا به خود جلب کرد تعداد بالای کارخانجات تولید کننده غذاهای آماده بود !!! 

یک یا دو نشریه جدید هم در این نمایشگاه شرکت کرده بودند که نمونه ای نداشتند تا من مطالعه کنم و در صورت مناسب بودن به شما معرفی نمایم .