خواهش می کنم از اساتید و معلمان خود قدردانی نکنید !!!

حتماْ از این صحبت من بسیار تعجب کرده اید ! ولی این خواهش عاجزانه من از کسانی است که هنوز فکر می کنند با یک شاخه گل می توان از زحمات یک استاد یا معلم قدردانی کرد !  

متاسفانه طی سالهای اخیر یک باور بسیار غلط در جامعه رایج شده و آن این است که کسانی که معلم یا استاد هستند از تامین مخارج زندگی خود عاجز هستند و در فقر و مذلت به سر می برند ولی من قاطعانه به شما می گویم که مطمئن باشید یک استاد دانشگاه فقیر و ندار نیست ! 

من اساتیدی را می شناسم که لباس شبی که زیر ۵۰۰۰۰۰ تومان قیمت داشته باشد          نمی پوشند ! بنابراین چرا بعضی از دانشجویان تصور می کنند یک بلوز نخی می تواند هدیه خوبی برای یک استاد باشد ؟  

اگر تصمیم دارید با یک هدیه از استاد خود قدردانی کنید باید پول خرج کنید و یک هدیه گرانبها تهیه کنید ! اما اگر پول ندارید و نمی توانید بالای ده هزار تومان خرج کنید ( که این امروزه این بسیار بعید است و همه بچه ها فقط روزی ۱۰۰۰۰ تومان پفک و هایدا می خورند ! ) برای او یک کتاب یا سی دی آموزشی جدید ( مرتبط یا غیر مرتبط ) با رشته اش بخرید و در یک جعبه زیبا بسته بندی کنید . حتماْ‌ بعد از گذشت زمان به علایق استاد خود پی برده اید !)

بیشتر اساتید دل نازکی دارند و واقعاْ زود دلشان می شکند ( فقط ظاهر جدی آنها را نبینید ) و با گرفتن یک هدیه ی نامناسب بسیار دلشکسته می شوند ! بنابراین اگر نمی دانید برای استاد خود چه هدیه ای تهیه کنید خواهش می کنم از اساتید و معلمان خود قدردانی نکنید !