کارشناسی ارشد صنایع غذایی بهتر است یا ثروت ؟

 تلفن مشاوره کنکور کارشناسی ارشد صنایع غذایی .......۲۲۸۹۶۰۵۵-۰۲۱

این سوال کلیشه ای سوال بسیار مهمی است که با مرور زمان هیچگاه کهنه نمی شود ! 

هرکس بر مبنای موقعیت و گذشته و حال و آینده خود نظری در این مورد دارد . اما این بسیار ضروری است که جواب این سوال را برای خودتان تعریف کنید .

پوری یکی از دانشجویان پسر بسیار مودب و با شخصیت من است . او  ۲۲ سال سن دارد و امسال در دوره ی  لیسانس فارغ التحصیل می شود و برای آمادگی کنکور ارشد از مهرماه سال گذشته پیش من می آید .  

جلسه دوم یا سوم بود که پوری از من پرسید آیا به نظر شما اگر من این تایمی را که می خواهم برای درس خواندن اختصاص دهم بروم سر کار از نظر پولی برایم بهتر نیست و پول بیشتری نمی توانم به دست بیاورم ؟

من هم به او گفتم چرا که نه اگر کار کن باشی می توانی پول زیادی به دست بیاوری اما : 

دانش چو گوهری است که عمرش بود بها    

باید گران خرید که ارزان نمی شود ! 

به نظر من همه چیز را با هم بخواهید همه شما کسانی را می شناسید که بسیار ثروتمند هستند اما هنگامی که با آنها صحبت می کنید از هر ۱۰ کلمه ۱۲ کلمه را اشتباه می گویند و خارج از حوزه کاریشان هیچ اطلاعاتی ندارند خود شما در مورد این افراد چه احساسی دارید ؟ 

اگر از نظر مالی در مضیقه نیستید تا از نظر فکری آزاد هستید فقط درس بخوانید . البته کمی قناعت هم لازم است . من به شما قول می دهم که ضرر نمی کنید .