دروغگویان را از خود برانید !( قسمت اول )

این توصیه اکید من به شماست . من دانشجویانی را داشته ام که متاسفانه بعد از قبولی در کنکور کارشناسی ارشد بقیه بچه ها را کاملاْ‌ گمراه کرده اند . حتماْ‌می پرسید چرا و چگونه ؟ 

در مورد چرایی این مطلب من هم مثل شما هرچه فکر می کنم به نتیجه ای نمی رسم اما اینکه چگونه دروغگویان  شما را گمراه می کنند می توانم بگویم یکی از مهمترین دروغ هایشان این است که درصدهایشان را به شما اشتباه اعلام می کنند !!! 

مثلاْ‌ در سال ۸۷ من دانشجویی داشتم که شیمی مواد غذایی را ۱.۶٪ زده بود و دانشگاه آزاد ورامین قبول شده بود زیرا در آن سوال سوالات واقعاْ به طور غیر منطقی مشکل بود و رتبه ۱ علوم تحقیقات همین درس را ۵۰٪ زده بود .  

در همین سال یکی از قبول شدگان به بچه ها گفته بود که شیمی ۷۰٪ زده ام !!!!!  

همان طور که حدس می زنید این دروغ شاخدار سبب می شود تا دانشجویانی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نیستند با دیدن سوالات سال ۸۷ بر خود بلرزند که ما اگر استاد شیمی هم باشیم نمی توانیم این درصد را به دست بیاوریم و بدین ترتیب کاملاْ بی خیال درس خواندن می شوند .  

چاره چیست ؟ 

مشاوری را پیدا کنید که کارنامه قبولی هایش را در اختیارتان بگذارد تا دید واقعی نسبت به درصدهایی که باید بزنید داشته باشید .